.

.

wtorek, 16 października 2012

Śniadanie na słodko, czyli pancakes z serkiem waniliowym i polewą truskawkową.

 Fanką słodkich dań to ja nie jestem, jednak od czasu do czasu smaki mnie nachodzą. Ostatnio okazją do przygotowania czegoś słodkiego, było spotkanie z Natalią. Pancakes okazały się strzałem w dziesiątkę! Puszyste naleśniki z serkiem waniliowym i ciepłą truskawkową polewą osłodziły nasz poranek maksymalnie. 



Polewę zrobiłam sama z mrożonych truskawek, a przepis na pancakes znalazłam tutaj. W sieci krąży ich masa, więc każdy może sobie wybrać inny, wedle uznania. 

Więc podaję tylko przepis na polewę.

Składniki:

  • 1 opakowanie mrożonych truskawek 
  • 2 łyżki cukru
  • mąka ziemniaczna + woda do zagęszczenia
  • blender
  • 1 łyżeczka masła
Sposób przygotowania:
Truskawki rozmrażamy. W garnku roztapiamy trochę masła (1 łyżeczka to opcjonalna miara, można mniej), wrzucamy na to truskawki i gotujemy co jakiś czas mieszając aż zaczną się rozpadać. Dodajemy cukru, mieszamy. Jeśli polewa będzie wystarczająco słodka, a konsystencja dalej wodnista zagęszczamy to 2 łyżkami wody z rozpuszczoną mąką ziemniaczaną. Proporcje to mniej więcej 1 łyżeczka mąki na pół szklanki wody. Mocno roztrzepać i dodawać zawiesinę powoli do polewy, jednocześnie intensywnie ją mieszając aby nie porobiły się gródki. 

Kiedy naleśniki już są gotowe, układamy jeden na drugim, pomiędzy smarując serkiem waniliowym. Na koniec oblewamy wszystko polewą truskawkową i przyozdabiamy truskawkami (ja zostawiłam sobie 4 do tego).

Palce lizać!:) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz