.

.

piątek, 16 listopada 2012

Śniadanie z kwejk.pl, czyli zapiekane bułki z rozmaitościami :)

W sieci przewija sie masa różnych przepisów od których blogi i portale kulinarne pękają w szwach. Ja zdecydowałam się sprawdzić pomysł ze strony, która z gotowaniem ma tyle wspólnego co kot napłakał. Mianowicie znany wszystkim, zabijający nudę i poprawiający nastrój - kwejk.pl.
Przepis wykorzystałam na śniadanie, jednak myślę, że równie świetnie sprawdzi się na kolacje bądź jako szybka imprezowa przekąska:)
Nie jest trudny, a zawsze miłym zaskoczeniem jest gdy poranny posiłek składa się z czegoś ciekawszego niż jajecznica albo kanapki :)

Przepis podaję w proporcji na jedną osobę, a składniki to to co akurat miałam w lodówce. Inwencję twórczą i smakową pozostawiam gotującemu:)


Składniki:
2 bułki
Garść startego sera
3-4 plastry szynki pokrojonej w kostkę
Ćwiartka cebuli
1 pomidor (opcjonalnie)
Bazylia
Masło czosnkowe

Sposób przygotowania:
Piekarnik nagrzewamy do 180stopni. Bułkę naciąć w kratkę. Na maśle/oliwie lekko podsmażyć pokrojoną w kostkę cebulę. Pomidory kroimy w drobną kostkę. W szczelni wkładamy składniki - ser, szynkę, cebulkę, pomidora i znowu ser. Ja całość opruszyłam przyprawami (solą, pieprzem, oregano i szczyptą granulowanego czosnku) oraz posypałam skrawkami liści świeżej bazyli. Krańce bułki smarujemy masłem czosnkowym. Tak przygotowane wkładamy do piekarnika na max 10 min i czekamy aż wszystko się zapiecze.

Takie bułeczki można zrobić na miliony sposobów - od aromatycznych z mozzarellą, suszonymi pomidorami i ziołami po bardziej mięsne z boczkiem czy bekonem:) Sama mam już pomysłów na kilka wersji, którymi pewnie się tu podzielę!
Smacznego!:))







5 komentarzy:

  1. No taka bułeczka to jest coś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, nieźle :D Taka wypasiona bułeczka to świetny pomysł :) Pobija na głowę cienkie kanapki

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo to jest tak fajna, ciągnąca się buła? Pokaż jak się cięgnie ! haha

    OdpowiedzUsuń