.

.

niedziela, 15 listopada 2015

Czekoladowy mus z avocado

Żeby pokochać avokado jeszcze bardziej?! Tego się nie spodziewałam. A jednak. Odkrywając kolejne zastosowanie tego owocu, zachwycam się jeszcze bardziej. Tym razem na słodko. 
Po raz kolejny ukłon w stronę Marty Dymek i jej Jadłonomii za kolejną, pyszną inspirację, gdyż to czekoladowe cudo osłodziło mi niejeden wieczór.

Przyznam się, że na początku trochę nie dowierzałam - avocado? na słodko?!  Zdanie zmieniłam już po pierwszej łyżeczce. Dzięki temu kremowi czekoladowemu nie ma już u mnie w domu Nutelli, za to jest pokaźny zapas ciemnego kakao. 


 Składniki: 
  • 1 duże dojrzałe avokado
  • 2-3 łyżki gorzkiego kakao
  • 2-3 łyżki miodu (dla Vegan - syropu z agawy)
  • 2 łyżki mleka (dla Vegan - mleka roślinnego)
  • szczypta soli morskiej
  • mielone orzechy (opcjonalnie)
  • do udekorowania migdały
Sposób przygotowania: 
Wszystkie składniki zmiksować na gładki krem za pomocą blendera lub dokładnie rozgnieść widelcem i wymieszać. 
Jeśli mamy ochotę na deser - przełożyć do miseczek i schłodzić w lodówce. Udekorować truskawkami lub malinami. 
Ja miałam ochotę na krem czekoladowy, więc do swojego musu dodałam zmielone orzechy i po wcześniejszym schłodzeniu jadłam go z chlebem, biszkoptami. 
Można też go zastosować jako wypełnienie do ciast (jednak polecam dodać do tylko wtedy gdy wiemy, że ciasto będzie tego samego dnia zjedzone).


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz