.

.

sobota, 26 maja 2012

Pomidorowe spaghetti z tuńczykiem i oliwkami

W naszej kuchni dużo się dzieje. Każdy gotuje inaczej, zna inne smaki. Od Kasi podpatrzyłam spaghetti z tuńczykiem i oliwkami, którego niestety w jej wykonaniu spróbować nie było mi dane, ale już sam zapach powalił mnie na kolana. Składniki nieco dziwią, bo tuńczyk z pomidorem, a co dopiero oliwki do tego. Ciekawa fuzja smaków dla tych którzy eksperymentów się nie boją. 

Aby wspomóc się i nie zepsuć niczego, posłużyłam się tym przepisem ze strony p. Kuronia. Poniżej praktycznie identyczny co ten na stronie, z małymi zmianami.





Składniki: (na 3-4 porcje) 
  • 1 opakowanie makaronu świderki
  • 1 puszka pomidorów całych
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 1-2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 słoik 300g czarnych oliwek (ja kupiłam w Lidlu) 
  • 1,5 dużej cebuli
  • świeżo mielony pieprz, sól
  • szczypta oregano oraz bazylii
  • olej/oliwa
 Sposób przygotowania: 
Cebulę pokrojoną w piórka oraz przeciśnięty czosnek przez praskę podsmażamy na oleju. Następnie dorzucamy pokrojone oliwki. Tuńczyka odsączamy z zalewy i dodajemy do reszty. Na końcu wlewamy puszkę pomidorów i przecier. Doprawiamy przyprawami. Całość trzymamy na ogniu tak długo aż zgęstnieje.

Smacznego:) 






1 komentarz: