.

.

środa, 10 lipca 2013

Klopsy z mozzarellą, boczkiem i pietruszką.

Dzisiaj wariacje na temat klopsów. Ja je uwielbiam, przypominają mi dzieciństwo i czwartkowe obiady. Dziś akurat środa ale nie zepsuło to obiadowej aury, wręcz pochwalenie przez rodzicielkę podbudowało niesamowicie! 

Postanowiłam nieco pokombinować i do klopsów dodałam mozzarellę, boczek oraz pietruszkę. Zainspirowałam się czerwcowym wydaniem magazynu Kuchnia, gdzie akurat jeden z podrozdziałów poświęcony jest klopsom w różnej postaci. Przepis z gazety w swoich składnikach nie posiada boczku, za to znajduje się w nim sos Worcestershire (którego notabene jeszcze nie miałam okazji poznać). Tak więc dokonałam własnych kombinacji, do tego młode ziemniaczki, najprostszy sos pomidorowy oraz młoda kapusta na zasmażce z boczkiem mojej mamy.


Składniki:
Klopsy:

  • 400g mięsa mielonego wołowego
  • 1 główka mozzarelli
  • garść świeżej pietruszki
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • ok. 100g boczku
  • bułka tarta
  • sól, pieprz,
  • maggi

Sos:

  • 1 duży pomidor
  • 1/2 opakowania przecieru pomidorowego (ja akurat miałam z Lidla w kartoniku, bardziej lejący)
  • sól, pieprz
  • zioła - oregano, bazylia, zioła prowansalskie
  • ząbek czosnku
Sposób przygotowania: 
Do dużej miski wkładamy mięso mielone. Mozzarellę kroimy w plastry, a następnie rozrywamy rękami bądź kroimy w jeszcze drobniejszą kosteczkę. Cebulę i pietruszkę szatkujemy. Wszystko dorzucamy do mięsa, czosnek przeciskamy przez praskę i dosypujemy bułkę tartą oraz przyprawy. Masę dokładnie mieszamy i formujemy w klopsiki. Podsmażamy je na patelni, na rozgrzanym oleju, 3-4 minuty z każdej strony, tak aby się nie przypaliły. 

W osobnym garnuszku robimy sos. Pomidor kroimy w drobną kosteczkę i wrzucamy na rozgrzany w garnku  olej. Podduszamy, dodajemy przecieru, czosnek oraz przyprawy. Całość trzymamy na średnim ogniu, przykryte, co jakiś czas mieszając aby zgęstniał. 

Klopsiki polewamy sosem przed podaniem. 

Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz