.

.

niedziela, 7 lipca 2013

VEGE: Śniadaniowa pasta z czerwonej fasoli

Od niedawna wśród swoich znajomych mam osoby, które są weganami. Nigdy specjalnie nie interesowałam się tą kuchnią, wydawała mi się być trudna i wymyślata. Poza tym bardzo lubię mięso, a produktów pewnych potraw bez produktów pochodzenia zwierzęcego sobie nie wyobrażam. Jednak, mając okazję spróbować potraw vege, zawsze jestem chętna i otwarta, bo to w końcu nowe doświadczenie. Tak też było z pastą z czerwonej fasoli. Produkty z których ona powstaje nie są specjalnie zaskakujące i przypuszczam, że każdy z nas posiada je w domu. Sama pasta, tak bardzo mi zasmakowała, że zaczęłam robić ją sama w domu. Jedyny przyrząd niezbędny do jej wykonania to blender bądź mikser, a reszta sama się tworzy!


Składniki:
1 puszka czerwonej fasoli (ja używam tej z Biedronki)
1/2 cebuli
1-2 ząbki czosnku
szczypiorek/zielona cebulka
sól, pieprz
olej bądź oliwa winogronowa

Sposób przygotowania:
Cebulkę siekamy drobno i podsmażamy na patelni do momentu aż lekko zbrązowieje. Fasolę odcedzamy, płuczemy i wrzucamy do miski. Czosnek przeciskamy przez praskę, dodajemy posiekany szczypiorek, cebulkę, sól, pieprz i zalewamy olejem. Całość blendujemy.. no i o to cały przepis!
Ja podaje ją tak jak jadłam ją pierwszy raz, czyli na grzankach z tostera, z pomidorem i zielonym ogórkiem (wiem, że nie powinno się tego łączyć ale smakuje najlepiej!) bądź kiszonym ogórkiem. A ostatnio sama od siebie do pasty dodałam również świeżej bazylii. 

Konsystencja bardziej musowa, nie każdemu może przypasować - jednak mi smakuje bardzo! Propozycja na śniadanie nieco inne:)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz