.

.

poniedziałek, 24 marca 2014

Ekspresowa tortilla z kurczakiem

Dziś pomysł na ekspresowe jedzenie. I faktycznie, do zrobienia tego potrzeba jakieś 15 minut!
Szybka tortilla w takim wykonaniu może posłużyć nie tylko jako lunch/obiad/kolacja ale i jako imprezowa przekąska.
Jako nadzienie można wykorzystać akurat to co w lodówce zalega - ja właśnie tak zrobiłam. Podsmażona pierś z kurczaka, boczek, trochę sera, zieleniny i sosu - voila do piekarnika i jemy!


Składniki: (na 2 osoby)
  • 1 pierś z kurczaka ok. 200g
  • 4 małe placki tortilli
  • 4 plastry boczku
  • sos ziołowy
  • potarty ser
  • sałata roszpunka/rukola
  • 2 długie wykałaczki
Sposób przygotowania:
Rozgrzewamy piekarniki na ok. 200stopni.
Pierś z kurczaka kroimy na mniejsze kawałki, przyprawiamy tylko solą i pieprzem, a następnie wrzucamy na rozgrzaną patelnię z oliwą.
Plastry boczku dzielimy na mniejsze części, a ser jeśli mamy w całości - trzemy. 
Ja akurat miałam w swojej lodówce kupny creme fraiche z ziołami, do które dodałam ząbek czosnku. 
Placek tortilli smarujemy sosem, układamy zieleninę - w moim przypadku była to sałata roszpunka, dodajemy kurczak, boczek  i na to ser. Spinamy placek wykałaczką (jak na zdjęciu), coś na kształt taco i wkładamy do piekarnika. Ja na jedną wykałaczkę dawałam dwie takie tortille. 
W piekarniku również piekłam na oko - myślę, że przy 200stopniach (niestety sama mam bardz oldschoolowy piekarnik bez miary temperaturowej tylko ze skalą od 0 - 9) wystarczy jakieś 4-5 min - trzeba doglądać.
Ciepłe wyciągamy i podajemy z resztą sosu. 


Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz