.

.

czwartek, 20 marca 2014

Krem ze szparagów

Moja 'zupna' książka spisuje się świetnie, podsuwając i inspirując różnymi przepisami. Tym razem postanowiłam spróbować przepisu na krem ze szparagów. W skrócie - delikatny smak, gładka konsystencja, nic innego jak sama przyjemność spożywania. 
Oczywiście nie obeszło się bez własnych, drobnych zmian oraz eksperymentów, ponieważ poza zmianami podanymi w niżej wymienionych składnikach - spróbowałam połączyć krem ze smażoną szynką prosciutto. I dla fanów mięsa wszędzie, w każdej postaci (mam przyjemność posiadać takiego osobnika na co dzień :) ) - smakuje to bardzo dobrze w tejże kombinacji. 
Składniki:
  • 1 łyżka niesolonego masła (ja dodałam zwykłe)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 pory (ja dodałam tylko 1)
  • 500g szparagów
  • 1 duży ziemniak (ja dodałam 2 małe)
  • 1l bulionu drobiowego
  • sól i świeżo zmielony pieprz
  • sok z 1/2 cytryny
  • 3 łyżki creme fraiche 
  • szczypiorek
Przepis:
W garnku z grubym dnem roztapiamy masło z oliwą. Dodajemy pokrojony por i czekamy aż zmięknie. Następnie dodajemy szparagi i pokrojone w drobną kostkę ziemniaki, mieszamy i również czekamy ok. 3 min aż zmiękną. Całość zalewamy bulionem - i tu moja uwaga - na moją wersję zupy 1l to za dużo i nie wyszła aż tak gęsta, więc polecam najpierw wlać 0,5l a później sukcesywnie dolewać. Zupę zagotowujemy, a następnie gotujemy na mniejszym ogniu ok 10 min. Następnie całość miksujemy blenderem i doprawiamy solą i pieprzem. 


W osobnym garnuszku gotujemy gorącą wodę z cytryną i wrzucamy do niej główki szparagów na ok. 3 min. 

Gotową zupę dekorujemy kremem fraiche i główkami szparagów, bądź jak kto woli - podsmażoną szynką prosciutto i posiekanym szczypiorkiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz