.

.

niedziela, 13 marca 2016

Kurczak zawinięty w szynkę Serano serwowany na czerwonej soczewicy z sosem pomidorowym

Czerwona soczewica to ostatnio mój ulubiony dodatek do zupy pomidorowej. Dziś postanowiłam sprawdzić czy w postaci dodatku do mięsa sprawdzi się równie dobrze. Nie zawiodłam się. Postawiłam na klasyczne połączenie, z sosem pomidorowym i wyszło super. 
Soczewica w sosie pomidorowym stanowiła u mnie dodatek do piersi kurczaka zwiniętej w szynkę Serano. Wszystko to dopieściłam listkami tymianku i serem gran padano. 
Całe danie wydawać by się mogło potrzebuje dużo czasu na przygotowanie - nic bardziej omylnego! Z zegarkiem w ręku zajęło mi to wszystko 25 min. 

Składniki: (2 porcje)
  • 2 średnie piersi z kurczaka
  • 4-6 plastrów szynki Serano
  • 1/2 łyżeczki granulowanego czosnku
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • szczypta soli i pieprzu
  • 3 łyżki oleju
  • ok. 3/4 szklanki czerwonej soczewicy
  • 1 szklanka sosu pomidorowego ( u mnie passata) 
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 szklanki wody
  • szczypta soli, pieprzu
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1 łyżka oliwy 
  • świeże listki tymianku
  • garść starego gran padano  
Sposób przygotowania: 
Kurczaka posypuję przyprawami i zwijam w szynkę. Odkładam na bok. 
Płuczę dokładnie soczewicę na sitku w zimnej wodzie. W średniej wielkości garnku rozgrzewam oliwę na którą przeciskam czosnek. Po chwili dodaję sos pomidorowy i opłukaną soczewicę. Dodaję przyprawy i na koniec wodę. Gotuję według wskazówek czasowych na opakowaniu pod przykryciem. Ważne aby soczewica dobrze wchłonęła sos, a całość nie była za lejąca. 
Gdy soczewica jest prawie gotowa, na patelni rozgrzewam oliwę i obsmażam kurczaka z obydwu stron. Podduszam do gotowości przykrytego pokrywką. 

Ja postanowiłam zaserwować kurczaka na soczewicy. Na talerz nakładam soczewicę, na której układam mięso. Całość posypuję ścinkami sera gran padano i świeżymi listkami tymianku.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz