.

.

niedziela, 18 września 2016

Wegański twarożek z migdałów

Potrzeba matką wynalazków. 
Z okazji odwiedzin mojej serdecznej koleżanki, weganki, postanowiłam przetestować właśnie wegańską wersję twarożku. 
Wygląda całkiem nieźle, co nie?
Jednak przyznam, że początkowo byłam dość sceptycznie nastawiona, gdyż twarożek to mój ulubiony polski ser. Ale czego nie robi się dla przyjaciół. 
Cały sęk siedzi w dobrym doprawieniu "serka". Ja postawiłam na szczypiorek, który zawsze dodaję do oryginalnego (najlepszego) twarożku, bazyl oraz cytrynę. Taki mix pozytywnie mnie zaskoczył i nawet stwierdziłam, że gdy w moim imigranckim życiu zabraknie mi twarożku wtedy, gdy będę miała na niego ogromną ochotę, będę robić właśnie ten, migdałowy. 

Składniki: 
  • 1/2 - 3/4 szklanki całych migdałów ( już obranych)
  • 2 łyżki jogurtu sojowego (zależnie od konsystencji można dodać więcej)
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • l, pieprz
  • 2-3 łyżki posiekanego szczypiorku lub 1-2 łyżki posiekanej zielonej cebulki
  • 1 łyżka posiekanej bazylii (opcjonalnie)
   Sposób przygotowania:
Migdały zalać wodą i namaczać przez całą noc. 
Migdały odsączyć, przełożyć do naczynia blendera, dodać jogurt, sok z cytryny, sól pieprz, 1 łyżkę szczypiorku i zmiksować. Do zmiksowanej migdałowej masy, dodać resztę szczypiorku, bazylię oraz wymieszać łyżką. 
Taki twarożek można przełożyć do słoiczka lub innego pojemnika i przechowywać w lodówce, max 2-3 dni.  


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz