.

.

środa, 29 sierpnia 2012

Cytrynowy dorsz z pomidorkami koktajlowymi oraz łosoś z czosnkiem i pietruszką

Grillowane ryby to dla mnie hit tych wakacji. Niestety, mieszkając w bloku nie mam możliwości grillować w ogródku, więc po raz kolejny chwała dla tego kto wymyślił patelnię grillową. Dzisiaj zaserwowałam rodzince dwie ryby w dwóch różnych wydaniach. 



Pierwsza to łosoś z czosnkiem i pietruszką. 



Składniki:

  • 100 - 150g łososia (ja kupiłam pakowanego w biedronce) 
  • pęczek pietruszki
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • folia aluminiowa

Sposób przygotowania: 
Łososia osuszamy i kładziemy na foli aluminiowej. Oprószamy solą i pieprzem. Czosnek kroimy w cienkie plastry, pietruszkę siekamy i układamy wszystko na rybie. Folię zawijamy i odkładamy łososia tak zawiniętego na jakieś 10-20 minut. Następnie rozgrzewamy patelnię grillową, kładziemy na nią łososia w folii i grillujemy tak długo aż łosoś będzie cały różowy. 








Następna ryba to dorsz. Dorsz w cytrynowej oprawie z pomidorkami koktajlowymi. 



Składniki:

  • 100 - 150g filetu z dorsza
  • 1 cytryna 
  • oliwa 
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • zioła (np. tymianek, mieszanki ziół do ryb)
  • cytrynowy pieprz
  • sól
  • folia aluminiowa

Sposób przygotowania:
Dorsza dzielimy na mniejsze części, oprószamy solą, pieprzem i ziołami z obu stron i kładziemy na folii aluminiowej. Oblewamy oliwą (1 - 2 łyżki na wszystkie części ryby), wyciskamy  sok z cytryny i zawijamy. Odkładamy na 10-20 minut. Następnie układamy kawałki ryby w folii na patelni grillowej i grillujemy z każdej strony po 4-5 minut, aż ryba zmięknie, a jej mięso stanie się białe. Gdy ryba będzie już przełożona na druga stronę (około. 2 minuty), pomidorki kroimy na 2 połówki, dokładamy do ryby i zwijamy ponownie w folii. Dusimy wszystko razem. 





Ryby można podawać z samym chlebem, sałatkami - co komu odpowiada. Ja postawiłam na pure ziemniaczane i domowej roboty kiszone ogórki. 

Smacznego!:) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz