.

.

czwartek, 16 sierpnia 2012

Smaki lata. Borówki

Post dzisiaj w bardziej luźnej formie. Bez konkretnych przepisów i wielkich kulinarnych odkryć. 
Dzisiaj smaki lata, a mianowicie borówki.
Nie jadłam ich dobrych kilka lat. Ostatnio spędzając dzień z koleżanką na działce były głównym, słodkim urozmaiceniem dnia. 
Zrobiłyśmy 140 pierogów. Nic wielkiego, bo co to za trud zrobić pierogi ale radość wielka. I dla kubków smakowych i dla samej siebie.
Korzystałyśmy z takiego przepisu na ciasto:

  • 3 szklanki mąki (szklanka 250ml)
  • 1 szklanka gorącej wody
  • 1 jajko
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka oleju
Do tego pół kilko borówek i cukier do ich zasypania. 
Podawane ze stopionym masłem i cukrem, były idealnym rozwiązaniem na obiad w upalny dzień. 








Borówek zabrałam trochę ze sobą do domu i postanowiłam zrobić koktajl. 
  • 200g borówek
  • 1 łyżeczka miodu
  • kilka kostek lodu
  • mleko
  • łyżka jogurtu naturalnego
  • bita śmietana

Pyszności zmiksowałam, bitą śmietaną przybrałam i zajadałam się tym przysmakiem całe popołudnie. 
Polecam!:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz