.

.

środa, 10 kwietnia 2013

Szybki obiad: nuggetsy w ziołowej oprawie oraz zielona fasolka szparagowa

Jak już kiedyś wspominałam pracuję w trybie 11sto godzinnym. Makarony i potrawki z ryżem to szybkie i poręczne wyjście. Do tego ilość pomysłów na ich przyrządzenie jest nieskończona. Jednak po jakimś czasie można się przejeść. Ja postawiłam tym razem na nuggetsy z piersi kurczaka. Równie łatwe i szybkie do zrobienia. Zastanawiając się z czym je zestawić przyszła mi na smak gotowana fasolka szparagowa. Powiem szczerze, że poza zupą fasolową i fasolką w sosie vinaigrette nigdy jakoś specjalnie za nią nie przepadałam. Jednak pewnego wieczoru moja współlokatorka właśnie jadła ją w takiej postaci i o dziwo - nie mogłam przestać jej tego podjadać. Tak więc fasolka została dopełnieniem. Dodatkowo - jako, że uwielbiam dipy - postanowiłam sprawić łatwy sobie sos śmietanowo - ziołowy. Kolejna rzecz zajmująca kilka minut, a smacznie podkreślająca całe danie.




Składniki:

  • opakowanie mrożonej fasolki szparagowej (np. hortex) 
  • 1 pierś z kurczaka
  • zioła do drobiu (przyprawa kamis, bądź samemu można zmieszać ulubione)
  • sól, pieprz
  • bułka tarta
  • mąka pszenna
  • mleko
sos: 
  • 1 śmietana 12%
  • 2 łyżki majonezu
  • szczypta soli i pieprzu
  • oregano, bazylia, zioła prowansalskie, majeranek
  • szczypta granulowanego czosnku

Sposób przygotowania:
Zaczynamy od sosu. Do miski wlewamy śmietanę, majonez, dodajemy przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy, przykrywamy talerzykiem i wkładamy do lodówki. Fasolkę gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Pierś z kurczaka kroimy na mniejsze części, oprószamy solą, pieprzem  i ziołami do drobiu. Bierzemy dwa głębokie talerze.Do jednego wlewamy 100ml mleka, a do drugiego wsypujemy bułkę tartą i mąkę. Na patelni rozgrzewamy olej (można smażyć normalnie jak kotlety, albo dodając więcej oleju - jak w głębokim). Kawałki kurczaka maczamy w mleku, obtaczamy w mące i bułce i wrzucamy na patelnię. Kto ma frytkownice, niech z niej skorzysta - łatwiejsza i poręczniejsza. Iii tym samym danie gotowe! Wygodnie zabrać wszystko ze sobą do pracy, gdzie (jeśli mamy możliwość) mięso można odgrzać w mikrofalówce. Również dla posiadaczy napiętego grafiku taki obiad w domu to oszczędność czasu. 
Poza tym danie jest lekkie, a fasola jest fajnym zastąpieniem ziemniaków.




Smacznego!:)

Zdjęcia słabe bo robione telefonem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz