.

.

piątek, 26 kwietnia 2013

Omlet z brokułami i serem

Królewskie śniadania w dzień wolny. Dzisiaj podjęłam kolejne małe wyzwanie czyli omlet. Robiłam go pierwszy raz w życiu i może nie do końca wyszedł taki jak powinien, aczkolwiek sama byłam bardzo zadowolona. Trochę brakowało mi pomidorków koktajlowych ale zadowoliłam się ketchupem i gęstą śmietaną.

Składnik:

  • 3 jajka
  • ok. 4 łyżki mąki
  • ok. 100ml mleka
  • 1/2 małej cebuli
  • mały brokuł
  • żółty ser
  • sól, pieprz
  • bazylia, zioła prowansalskie
  • masło

Sposób przygotowania:
Brokuły wkładamy do wrzącej osolonej wody i gotujemy 8 min. Do miski rozbijamy jajka, dodajemy mąkę mleko, sól, pieprz i zioła. Roztrzepujemy tak, aby nie powstały grudki. Cebulkę kroimy w piórka. Na patelni roztapiamy masło i wrzucamy cebulkę. Lekko podsmażamy i wylewamy na nią płynną masę na omlet. Gdy zacznie się ścinać, dodajemy ugotowane brokuły i starty ser. Trzymamy chwile pod przykryciem aby jajko dobrze się ścięło a ser roztopił. Przekładamy na talerz iii smacznego!:)









1 komentarz: