.

.

niedziela, 7 kwietnia 2013

Zupa z ciecierzycy i pieczonych pomidorów

Eksperyment zapoznawczy. Smak ciecierzycy dotychczas nie był mi znany, ba nawet nie obiło mi się o uszy, że istnieje takie warzywo. Po kilku spotkaniach z cieciorką w postaci wege klopsów bądź placów postanowiłam spróbować robić coś sama. Postawiłam na zupę. Po zakupie książki "Smaczne zupy. 365 najlepszych przepisów" już z okładki wołał do mnie przepis na zupę z ciecierzycy oraz pieczonych pomidorów. Dla poszerzenia swojej wiedzy na temat przepisu, przeszukałam mój ulubiony blog kwestiasmaku.com i znalazłam coś bardzo podobnego. Postanowiłam połączyć oba przepisy, dodać własną inwencję ii... o to co powstało. 

Składniki:

  • 4-5 pomidorów rzymskich
  • 1 puszka pomidorów całych
  • 1 puszka ciecierzycy konserwowej
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 750ml - 1l bulionu drobiowego 
  • śmietana 18%
  • rozmaryn
  • cynamon
  • kminek
  • papryka słodka
  • olej/oliwa
  • sól, pieprz

Sposób przygotowania:
Pomidory rzymskie rozkroić na połówki. Oprószyć solą, pieprzem i posypać lekko rozmarynem. Włożyć do rozgrzanego piekarnika 150-200 stopni, a następnie piec 25-30 min aż pomidory się skarmelizują. Czosnek przeciskamy przez praskę, cebulę kroimy w piórka. Oba składniki wrzucamy na rozgrzany olej w garnku z grubym dnem. Na małym ogniu czekamy aż zmiękną. Dodajemy szczyptę cynamonu, papryki słodkiej oraz rozgniecionego wcześniej w moździerzu kminku. Po 2-3 minutach dodajemy 3/2 puszki ciecierzycy, puszkę pomidorów oraz upieczone pomidory rzymskie. Dolewamy bulion i doprowadzamy do wrzenia. Następnie zmniejszamy ogień, doprawiamy wedle uznania solą i pieprzem. Całość miksujemy blenderem.  Przed podaniem wrzucamy do naszej zupy pozostałą ciecierzycę. Zupę podajemy z łyżką śmietany oraz grzankami.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz