.

.

czwartek, 23 maja 2013

Kalafior marynowany w curry

Marynowane i zaprawiane warzywa to dla mnie dział, który dopiero poznaję. W domu poza kompotem truskawkowym i ogórkami kiszonymi nie miałam okazji poznać większej ilości przepisów. A szkoda, bo własne konfitury, przeciery smakują przecież najlepiej! Na pierwsze starcie z nową dziedziną kuchni wzięłam sobie kalafior zaprawiany w curry. Jadłam go tylko raz, więc końcowy smak był dla mnie zagadką i do końca nie wiedziałam jak właściwie ma to wyjść. Ale wyszło! Na grilla, zimną płytę - pasuje jak ulał! Połączenie smaku curry i chilli to przecież klasyk. Kalafior idealnie dopasował się do tej mieszanki, marchewka nadała lekko słodkawego posmaku, a ziele angielskie podkreśliło całość. 


Składniki:

  • 1 kalafior
  • 1 - 1,5 cebuli
  • 1 mała marchewka
  • 1 mała czerwona papryczka chilli
  • 1 - 1,5 łyżki curry 
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • 1/2 szklanki octu spirytusowego 
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • woda

Sposób przygotowania:
Kalafior umyć, podzielić na różyczki i blanszować przez 3 minuty w osolonej wodzie. Odcedzić. Marchewkę pokroić w plastry a cebulę w piórka. Kalafior nakładać do wyparzonych słoików wraz z plasterkami marchewki, cebuli, czosnku, kawałkami papryczki i ziołami. Zalać octem wymieszanym z półtorej szklanki wody, cukrem i połową łyżeczki soli. Dokładnie zakręcić. Pasteryzować przez kilka minut w garnku z gorącą wodą, na małym ogniu. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz