.

.

piątek, 3 maja 2013

Kapuśniak

Starcie z kapuśniakiem było dla mnie wyzwaniem. W domu mama rzadko go gotowała, więc doradzić mógł mi tylko internet i książka kucharska. Połączyłam jedno z drugim i o to co mi wyszło... 2 garnki zupy! 
Wyszedł nie za kwaśny , sycący i pachnący wyśmienicie! 


Składniki:
  • 2l wywaru (rosół, bądź bulion z kostki rosołowej)
  • ok.1 kg kapusty
  • kiełbasa śląska - według uznania, ja dodałam 4.
  • boczek - według uznania, ja użyłam ok. 30dag 
  • 5 ziemniaków
  • 2 cebule
  • 1 marchewka
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • liść laurowy
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki mąki i 3 łyżki masła na zasmażkę
Sposób przygotowania:
Cały proces rozpoczęłam od ugotowania rosołu. Poza porcją rosołową dodałam do wywaru śląską kiełbasę i kawałek boczku aby był bardziej tłusty. 
Następnie szatkujemy kapustę i dodajemy ją do rosołu (jeśli nie mamy to do 2l wody i dorzucamy kostkę rosołową) razem z pokrojoną w plastry marchewką, liściem laurowym, zielem angielskim i czosnkiem. Gotujemy ok. 40-50 minut. Ziemniaki obieramy i gotujemy w lekko osolonej wodzie. Dodajemy je do reszty ok. 10 minut przed końcem gotowania. Kiełbasę, boczek i cebulkę kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni, następnie dodajemy do zupy. Kolejny składnikiem dodawanym do zupy jest przecier pomidorowy. Ja dodałam jedną łyżeczkę dla podkreślenia smaku i nadaniu zupy koloru, który kojarzy mi się z kapuśniakiem. Na koniec dodajemy zasmażkę. Na patelni roztapiamy 3 łyżki masła i 3 łyżki mąki, intensywnie mieszamy tak aby nie powstały gródki. Trwa to ok. 8 min, aż zacznie się lekko podsmażać i zacznie wydzielać specyficzny zapach. Po dodaniu, pieprzymy, solimy i zupa gotowa! 
Smacznego:)





1 komentarz:

  1. zapraszam do konkursu: http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/wiosenne-zupy

    OdpowiedzUsuń