.

.

niedziela, 8 czerwca 2014

Domowe krokiety z mięsem

Nadszedł czas aby ponownie wypróbować rodzinny przepis i również aby podzielić się nim tu. 
Krokiety wiele 'twarzy' mają - z kapustą i grzybami, mięsem, samymi grzybami, etc. Ja całe życie uwielbiałam te pierwsze. Kupne, z mięsem, mnie nie przekonywały a to smakiem, a konsystencją mięsa, a tu czymś dziwnym co było w środku. Moje uwielbienie do nich nastało gdy po raz pierwszy na święta przyrządziła je ciotka, a następnie w domu zaczęła praktykować mama. 
Farsz świeży, nie tłusty i dobrze przyprawiony, całość zawinięte w cienki naleśnik i odpowiednio wysmażone.
I tym oto sposobem to teraz mój krokietowy numer jeden:)


Składniki: (na 6 krokietów)
  • 400g mięsa mielonego (ja miałam mieszane wieprzowo - wołowe)
  • 1 mała cebula
  • 1 biała bułka lub 2 grubo skrojone kromki z chleba pszennego
  • 100-200ml wody
  • przyprawa do mięsa mielonego
  • sól, pieprz 
  •  olej
Ciasto na naleśniki:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej (szklanka 250ml)
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 1 szklanka wody (opcjonalnie, do rozrzedzenia ciasta)
  • olej
Sposób przygotowania:
Ja zaczęłam od naleśnikowych placków. W misy wsypujemy najpierw suche składniki, czyli mąkę (najlepiej przesianą przez sitko) i  sól. Następnie wbijamy jajka, dodajemy mleko i wszystko mieszamy za pomocą miksera. Jeśli konsystencja masy jest za gęsta, stopniowo dodajemy wody tak aby uzyskała zadowalający efekt. Następnie na średnio rozgrzanej teflonowej (najlepiej jeszcze cienkiej, bądź po prostu stricto naleśnikowej patelni) patelni rozgrzewamy ociupinkę oleju i zaczynamy smażyć naleśniki. Ja na tą ilość mięsa zrobiłam 6 naleśników, a resztę masy zostawiłam na później, do wykorzystania przy panierowaniu. 



 Teraz farsz.  Zacznijmy od namoczenia pieczywa. Jeśli jest to bułka, najlepiej namoczyć ją już dzień wcześniej bądź na kilka godzin przed robieniem farszu. W przypadku chleba, była to u mnie 1h. W garnku rozgrzewamy olej, dodajemy mięso oraz przyprawy i lekko obsmażamy. Na małej patelni smażymy do zeszklenia drobno pokrojoną cebulkę, a następnie dodajemy do mięsa. Całość zalewamy szklanką wody i gotujemy aż do wyparowania. Gdy woda wyparuje, sprawdzamy twardość mięsa i zależnie od tego podduszamy ponownie.Gdy mięso jest gotowe, mieszamy je z osączonym z wody pieczywem i całość blendujemy na gładką masę. 




Następnie farsz nakładamy na naleśnik i zawijamy. Jeśli chodzi o panierkę, to do jednej miski wsypujemy bułkę tartą a do drugiej resztę masy naleśnikowej. Najpierw naleśnika obtaczamy we wcześniej wspomnianej masie, później w panierce i tak przygotowane krokiety bezpośrednio na rozgrzaną z olejem patelnię. 






Ja klasycznie zaserwowałam krokiety z czerwonym barszczem. 



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz