.

.

niedziela, 8 czerwca 2014

Pierś z kurczaka w panierce z migdałów.

Niezbyt skomplikowana zmiana a ile świeżości wprowadza na talerz. Tak właśnie jest w przypadku klasycznego kotleta z piersi z kurczaka, gdzie oklepaną bułkę tartą zastąpi się płatkami migdałów. Ten prosty ruch ostatnio zastosowałam i jako kolejna z miliona kobiet które stosują go od lat, bądź niedawno dopiero, tak jak ja, efekt wizualny i smakowy bardzo mnie zadowolił. 


Składniki: (na dwie porcje)
  • 1 duża pierś z kurczaka
  • sól, pieprz
  • granulowany czosnek, zioła (moja niezastąpiona mieszanka)
  • 1 jajko
  • garść migdałów
  • mąka pszenna
Sposób przygotowania:
Właściwie to cóż skomplikowanego może być w przygotowaniu kotletów;)
Rozbijamy podzieloną na 2 części pierś z kurczaka, najlepiej przez folię aby mimo rozbijania utrzymać mięso w całości. Oprószyć przyprawami. 



Do jednej miski wsypać mąkę, do kolejnej rozpić jajko, a do ostatniej migdały. I kolejno obie piersi obtaczamy w mące, jajku i migdałach. Smażymy na rozgrzanej naoliwionej patelni, jednak ważne jest aby nie spalić migdałów gdyż będą gorzkie. 


Reszta składników dania dowolna. Ja jedną wersję zrobiłam z ryżem, drugą z dufinkami a całość podałam z gotowanymi brokułami.



Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz