.

.

czwartek, 30 października 2014

Krem z cukinii z kurczakiem tikka curry

Dziś kulinarne eksperymenty z prostym i bardzo smacznym kremem z cukinii. 
Sam krem z cukinii nie wymaga ani wiele czasu ani pracy - potrzeba małą cebulę, ząbek czosnku, 2 cukinie oraz sól i pieprz. Sam smak zupy jest bardzo delikatny, a zupa niewystarczająco przyprawiona może nawet wydawać się mdła. 
Ja postanowiłam trochę poeksperymentować. Do zupy dodałam ociupinkę sproszkowanego curry, a dodatkowo zamiast grzanek, postawiłam na kurczaka w indyjskiej przyprawie. 
Wyszło aromatycznie, łagodny smak kremu świetnie komponował się z lekko pikantnym i wyrazistym smakiem kurczaka. 


Składniki: (na 2 porcje)
  • 1,5 cukinii
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 mała cebula
  • 400ml wody
  • 0,5 łyżeczki curry
  • sól pieprz
  • połowa piersi z kurczaka
  • przyprawa Tikka Curry (z Lidla)
  • chilli (do dekoracji)
Sposób przygotowania: 
Polecam zacząć od kurczaka.
 A więc kroimy pierś kurczaka na bardzo wąskie paski i przyprawiamy.  Ja przyprawiłam mięso indyjską mieszanką Tikka Curry (którą przy okazji wizyty w Polsce poleciła mi moja droga koleżanka). Co do przyprawy to bardzo aromatyczna mieszanka o intensywnym zapachu i smaku, która zapewne nie raz uratuje mój obiad w przypadku braku pomysłów. 
Przyprawioną pierś odłożyłam do lodówki na ok. 1h przed smażeniem.

 Następnie warzywa. Kroimy warzywa na drobne cząstki. Do rozgrzanego garnka z grubym dnem z oliwą wrzucamy cebulę i czosnek, a jak lekko zmiękną cukinię.


Mieszamy całość łyżką, po chwili (ok. 2-3 min) dodajemy wodę, doprawiamy curry, solą, pieprzem i gotujemy przez jakieś 10 minut. Następnie dokładnie za pomocą blendera mixujemy wszystko razem uzyskując gładką konsystencję. Smakujemy, doprawiamy jeśli jest taka konieczność. Zupę zostawiamy na małym ogniu.
Czas na kurczaka. Na małej rozgrzanej patelni z oliwą wrzucamy kurczaka i podsmażamy. Gdy mięso jest gotowe, do miseczek wlewamy zupę i dodajemy kurczaka. Całość oprószamy grubo mielonym chilli.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz