.

.

niedziela, 16 listopada 2014

Ciasteczka owsiane z orzechem laskowym i czarną czekoladą

Kilka dni temu miałam okazję pierwszy raz piec ciasteczka ze swoimi dzieciakami z przedszkola. Tak, nie miałam okazji jeszcze o tym wspomnieć, ale właśnie tym się tutaj, w Zurychu zajmuję. 
Przepis wyjściowy znalazłam na stronie mojewypieki.com -  oto oryginalny przepis. Dla mnie jednak była to tylko inspiracja. Od siebie dorzuciłam orzechy, gorzką czekoladę i postanowiłam, na własne ryzyko, dodać mniej cukru. 

Z pomocą dzieciaków, upiekłam ok. 40 pysznych, chrupkich ciasteczek, które zarówno dzieci i rodzice zjedli ze smakiem!


Składniki:
  • 200 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki białego cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2,5 szklanki płatków owsianych
  •  0,5 szklanki mielonych orzechów laskowych
  • potłuczona gorzka czekolada 

Sposób przygotowania: 

Za pomocą miksera utrzeć masło, do którego stopniowo dodawać cukier.Później dodać jajko, również zmiksować a na koniec, przed miksowaniem właściwym resztę składników.*

*w przypadku czekolady ja dodałam ją na sam koniec, dekorując nią ciastka, ale można dodać ją również do całej masy ciasteczkowej. 


Na blachach wyłożonych papierem układamy kulki wielkości orzecha włoskiego, które rozgniatamy palcami bądź łyżką. Ważne aby utrzymywać odstępy między ciastkami, bo pod wpływem ciepła trochę się rozejdą w piekarniku. Piec przez 15-17 min, w piekarniku nagrzanym do  180st. 





Smacznego!

1 komentarz: