.

.

niedziela, 16 listopada 2014

Hummus z cytryną i pietruszką

Nareszcie! Za mną moja pierwsza hummusowa misja. Po zasmakowaniu tego wschodniego przysmaku w libańskiej restauracji, od razu postanowiłam skorzystać z zasobów bliskiego tureckiego sklepu aby przyrządzić hummus w domu. 

Hummus świetnie nadaje się jako pasta śniadaniowa, przystawka imprezowa, czy po prostu opcja na szybką przekąskę.

Dwoma podstawowymi składnikami hummusa są ciecierzyca oraz pasta tahini. Jeśli jesteś w ich posiadaniu - reszta składników to wybór dowolny. Mi bardzo zasmakował pikantny hummus z chilli, jednak ja przygotowałam go z cytryną i pietruszką, w duecie z libańskimi chlebowymi plaskami. 

Składniki:
  • 1 puszka ciecierzycy białej
  • 1/2 szklanki sezamowej pasty tahini
  • 1 duży ząbek czosnku
  • garść świeżej pietruszki 
  • 1/2 świeżego soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki soli
  •  oliwa
 
Sposób przygotowania:
W misce zmiksować wszystkie składniki (poza oliwą) za pomocą blendera. Konsystencja hummusu nie może być za gęsta, dlatego ja oliwę, 3 łyżki, dodałam na końcu aby troszkę ją rozrzedzić. Jeśli hummus dalej jest za gęsty można dodać troszkę wody z puszki w której była ciecierzyca. 

Ja hummus udekorowałam gałązką świeżej pietruszki oraz mieloną ostrą papryką. 

Hummus można podawać z chlebem lub arabskimi plackami chlebowymi.

Smacznego!

1 komentarz: