.

.

niedziela, 14 czerwca 2015

Pesto z rukoli

Kolejny przepis na ekspresowy obiad. Pesto z rukoli zachwyciło mnie swym smakiem i samym wykorzystaniem rukoli! Przepis znalazłam w książce dla osób z nietolerancją glutenu i mimo iż mnie żadne alergie nie dręczą, chętnie sprawdziłam je w domu.
W smaku nieco ostrzejsze od delikatnego smaku bazyliowego pesto, a dokładnie to lekko kwaśnawe za sprawą głównego składnika. 

Dlaczego ekspresowe? Gdyż każdy kto posiada blender w domu może je przygotować w czasie gdy w garnku gotuje się makaron. 
Ja zaserwowałam swoje pesto z pełno ziarnistym makaronem i stekiem z tuńczyka. 

Składniki: 
  • 3 kubki rukoli
  • 15 listków świeżej bazylii (opcjonalnie)
  • 2 łyżki orzechów pinii
  • kilka kropli soku z cytryny ( 2 - 3 wystarczą)
  • szczypta soli

Sposób przygotowania:
Wszystko miksujemy razem w blenderze, podczas gdy w garnku gotujemy makaron.
Ja wymieszałam pesto w garnku z makaronem i odrobiną oliwy zaraz przed podaniem. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz