.

.

piątek, 24 stycznia 2014

Zupa: Pomidorowe eksperymenty z ravioli i rukolą

Kolejny przepis oparty w większości na zupowej książce ("smaczne zupy. 365 najlepszych przepisów"). Jednak dziś w porównaniu do ostatniego posta nie trzymałam się w pełni podanego przepisu. Oryginalnie zupa zawiera samodzielnie wykonane ravioli z serkiem ricotta i rukolą, natomiast ja poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowe z ricottą i szpinakiem. Byłam ciekawa jak ravioli będzie komponować się z zupą, gdyż znam je tylko z opcji z sosem pomidorowym. I muszę przyznać, że pozytywnie się zaskoczyłam taką kombinacją.
Zupa nie wymaga specjalnie kuchennych umiejętności poza czytaniem ze zrozumieniem i odrobiną wyczucia. Całe jej przygotowanie zajmuje ok. 20-30 minut.

Składniki: (4 porcje)
  • 2 szalotki
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • 1-2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1l bulionu drobiowego 
  • garść rukoli
  • świeża bazylia 
  • opakowanie ravioli z serem ricotta i szpinakiem (dawałam po 8 ravioli na porcję)
  • sól, pieprz
  • oliwa

Sposób przygotowania: 
Bulion - i tu znowu ułatwienie. Do gotującego się 1l wody wrzuciłam 2 kostki bulionu drobiowego.
Ravioli gotujemy wg wskazówek na opakowaniu. 
Na dnie garnka z grubym dnem rozgrzewamy oliwę, dodajemy poszatkowaną drobno szalotkę oraz czosnek. Gdy zmięknie i lekko nabierze koloru dodajemy pomidory z puszki i przecier pomidorowy. Całość zalewamy bulionem i zagotowujemy. Na sam koniec doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy rukolę oraz bazylię. 




W talerzu zalewamy ravioli zupą, przyozdabiając rukolą i posypujemy ociupinką parmezanu.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz