.

.

środa, 7 grudnia 2011

Na ostro: Tortilla z krewetkami, papryczką jalapeno oraz grzybami mun

Dzisiejszy przepis to sto procent mojej inwencji twórczej. Jako iż moja obecna praca ogranicza mój czas spędzony w kuchni oraz kreatywne myślenie do minimum, to z tego przepisu jestem szczególnie zadowolona.


A więc chciałam wam przedstawić pikantną wersję tortilli z krewetkami w roli głównej. Nazwa potrawy mówi mało więc od razu przechodzę do przepisu.  

Z reguły gotuję sama dla siebie, więc przepis na 1 osobę.


Skład:
  • 8 - 10 krewetek tygrysich (ja używam tych z biedronki)
  • 1 mała cebula 
  • 2 - 3 grzyby mun
  • ok. 10cm kawałek pora - jasna część 
  • pół papryczki jalapeno (ja użyłam tej pokrojonej, zaprawionej ze słoika ponieważ nie miałam jak nabyć świeżej)
  • 1 łyżka kiełków fasoli mun
  • 2-4 płatki imbiru 
  • 3-4 liście kapusty pekińskiej
  • 1 placek tortilli
  • sos sojowy
  • sos tao tao słodko ostry
  • sól morska
  • pieprz










Sposób przygotowania:
  • krewetki obieramy z twardych ogonków
  • grzyby mun zalewamy wrzątkiem na ok. 5 minut (dokładnie pisze na opakowaniu), kiedy będą gotowe kroimy na paseczki
  • szatkujemy cebulkę, kroimy pora
  • na rozgrzaną patelnię wrzucamy cebulę, po chwili dorzucamy pora i papryczkę jalapeno i podduszamy
  • dorzucamy krewetki, grzyby mun oraz kiełki fasoli mun
  • dodajemy imbir, który przełamie ostry smak papryczki
  • skraplamy sosem sojowym oraz sosem ostro-słodkim (ja dodaję bezpośrednio z butelki, więc na oko to płaska, mała łyżeczka)
  • opruszamy solą morską oraz pieprzem
  • podsmażamy wszystko jakieś 5 minut ciągle mieszając aby nic się nie przypaliło


  • ściągamy patelnię z ognia i dajemy tej mieszance nieco ostygnąć
  • rozkładamy tortillę, na nią rozkładamy zielone części liści kapusty pekińskiej
  • na liście kładziemy nasz "farsz" i wszystko zawijamy jak kebab (po zwinięciu pomagam sobie wykałaczkami, bo zawsze dania w tortilli mi się rozpadają:P)
  • zagrzewamy patelnię grillową i podsmażamy nasze danie z każdej strony
  • kiedy będzie gotowe podajemy z sosem tao tao słodko-ostrym









Smacznego!:))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz