.

.

niedziela, 4 grudnia 2011

Zupa: Krem z dyni

Kiedy pewnego dnia w naszym domu pojawiła się połowa dość sporej dyni, zastanawiałam się co właściwie można z niej zrobić. Pierwsze na co wpadłam to krem. Zainspirował mnie do tego przepis Nigelli Lawson oraz przepis z bloga  kuba pichci. Poza tym, kremowe, gęste zupy stały się numerem jeden w jesienno-zimowym jadłospisie. 





Skład: (na 3 - 4 os.)
  • 1kg dyni
  • 1 mała cukinia
  • 1 marchew
  • 2 małe ziemniaki
  • 2 cebule średniej wielkości
  • 3 ząbki czosnku
  • 12% śmietana do zup
  • 2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 3 chochle wywaru na rosół (doprawionego maggi i pieprzem) lub bulion warzywny
  • pieprz ziołowy
  • zioła prowansalskie
  • sól morska
  • przyprawa kucharek
  • olej




Sposób przygotowania
  • obieramy ziemniaki i marchew, kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy do miękkości
  • w czasie gdy ziemniaki i marchew się gotują, obieramy dynię oraz cukinię, a następnie kroimy w kostkę
  • szatkujemy cebulkę i czosnek, wrzucamy na lekko rozgrzany olej na dnie większego garnka
  • kiedy lekko się zarumienią dorzucamy ugotowaną marchew i ziemniaki oraz dynię i cukinię
  • dusimy pod przykryciem co jakiś czas mieszając około 10 minut
  • kiedy warzywa zmiękną dorzucamy kurkumę oraz curry - mieszamy
  • dolewamy bulionu, przyprawiamy pieprzem, solą morską, przyprawą kucharek, ziołami prowansalskimi
  • całość w garnku miksujemy blenderem
  • mi osobiście zupa wyszła tak gęsta, że nie potrzebowałam zagęszczania jej śmietaną więc dodałam ją tylko do ozdoby
  • Zupę można podać z grzankami bądź ptysiami do zupy








Smacznego:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz