.

.

środa, 21 marca 2012

"Burrito" + przepis na domowe placki tortilli

Na zrobienie Burrito zebrać się nie umiałam bardzo długo. A dziś na wszystko znalazł się czas i chęci. Nawet placki do tortilli zrobiłam sama. :) 

Gotowe placki z tortilli do najtańszych nie należą, więc jak przyjemna okazała się informacja, że jest to łatwa rzecz do zrobienia, a poza tym wszystko czego potrzebuje jest w domu.
Farsz to już kwestia osobista. Ważne żeby było pikantne. Postawiłam na podstawowe składniki kojarzące się z meksykańskim Burrito, czyli mięso mielone - ja wybrałam mieszane, papryka, kukurydza i fasola. 
Zamiast mięsa mielonego, można użyć drobno pokrojonego kurczaka albo zrobić wersję wegetariańską z samych warzyw. 

Najczęściej do Burrito podaje się sos guacamole albo salsę - ja zrobiłam sos śmietanowy z nutką czosnku, cytryny i ziół.




Składniki na farsz: 
  • 300g mięsa mielonego mieszanego
  • 2 papryki (u mnie żółta i zielona)
  • 1 puszka całych pomidorów
  • 1 puszka ciemnej fasoli
  • 0,5 puszki kukurydzy
  • 1 czerwona cebula (ja wykorzystałam zwykłą, bo czerwonej nie miałam)
  • pieprz, sól
  • 1/3 łyżeczki chilli
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 łyżka oregano
Składniki na tortillę:  ( około 8 - 10 placków )
  • 250g mąki pszennej (najlepsza była by kukurydziana )
  • 1/4 szklanki wody (letniej, przegotowanej)
  • 100g margaryny Kasi albo Planty
  •  1/2 łyżeczki soli
Składniki na sos:
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 1 mały jogurt naturalny 
  • 2-3 małe ząbki czosnku
  • garść świeżych albo suszonych ziół  - bazylia, oregano
  • niecała łyżeczki soku z cytryny
  • sól
  • pieprz ziołowy


Sposób przygotowania:

Tortilla:
Mąkę razem z solą przesiewamy. Margarynę ubijamy i dodajemy do mąki. Ugniatamy wszystko razem, podlewamy wodą aby całość utworzyła spójną, nieklejącą się masę. Po utworzeniu masy, odkładamy na 15 minut, przykryte wilgotną szmatką. Później dzielimy ciasto podobnie jak na kluski. Formujemy w długi wałek, i kroimy na ok. 3cm kawałki. Blat posypujemy mąką, a kawałki ciasta wałkujemy na bardzo cienkie placki. Placek wrzucamy na nagrzaną patelnię - najlepiej do naleśników. Warto kontrolować każdy placek, ponieważ pod wpływem ciepła będą tworzyć się bąble. W tym celu przyklepujemy całość od czasu do czasu łopatką. 
Farsz:
Szatkujemy na drobno cebulę oraz kroimy w kostki paprykę.Na rozgrzaną patelnię z oliwą wrzucamy mięso. Obsmażamy z obu stron. Dodajemy cebulę, obie papryki oraz posypujemy wszystko słodką papryką i chilli. Podsmażamy na wolnym ogniu, od czasu do czasu mieszając, przez około 5 minut. Następnie dodajemy pomidory razem z sokiem z puszki, oregano, pieprz i sól. Pomidory rozdrabniamy. Całość gotujemy przez jakieś 10 minut, co jakiś czas mieszając. Kiedy sos się zredukuje, a farsz będzie spójny, dodajemy odsączoną kukurydzę i fasolę. Smakujemy, ewentualnie doprawiamy.
Sos:
Do miski wlewamy jogurt, śmietanę. Przeciskamy przez praskę czosnek oraz dodajemy sok z cytryny. Doprawiamy solą oraz pieprzem, a na koniec dodajemy posiekane zioła. Mieszamy i odkładamy do lodówki na min. 15 minut aby sos dobrze przeszedł.


Zależy od wielkości placków tortilli danie można podać na dwa sposoby. Zwinąć w tradycyjną "tortillę" albo podać z farszem włożonym do placka złożonego na pół. Przed podaniem podsmażyć na patelni grillowej albo ponownie na naleśnikowej. 


Smacznego:)
















2 komentarze:

  1. Przepysznie to wygląda, aż muszę sama zrobić coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie spróbuję za jakiś czas :) Taki specyfik z pewnością bardzo by mi smakował. Powiedz mi, a co sądzisz o amerykańskich potrawach? amerykańska kuchnia we Wrocławiu robi ostatnio na mnie ogromne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń