.

.

czwartek, 19 grudnia 2013

Ciemne tortellini z łososiem i serem w sosie śmietanowo-ziołowym

Niespecjalnie przepadam za kupnym tortellini. Jadłam je kilka razy, z różnorakimi nadzieniami, od pesto przez serowe po mięsne i za każdym razem coś było nie tak - to albo przesolone, bądź w ogóle niedoprawione i później narzekanie na bóle brzucha, niestrawności. No ale od kiedy Lidl stanął pod blokiem, moja ukochana mama stała się fanką kupowania tego co ją ciekawi i chciałaby spróbować. A że owy hipermarket uważam chyba za jeden z najlepszy w Polsce jeśli chodzi o jakość produktów, to zawsze dzielnie i chętnie owych dań z nią próbuję. Tak też było w przypadku czarnego/ciemnego tortellini nadziewanym łososiem i serem. O dziwo, muszę przyznać, że było prze-py-szne! Tortellini dostało u mnie jeszcze jedną szansę i odkupiło wszystkie wcześniejsze porażki! 
Postanowiłam połączyć je z prostym sosem śmietanowo-ziołowym i świeżą zieloną cebulką. Smaki przyjemnie się uzupełniały, sos nie przyćmił smaku makaronowych uszek - idealnie! 


Tak więc do tego niesamowicie prostego dania potrzebujemy..
Składniki: (na 2 osoby)
  • 1 opakowanie czarnego tortellini (występuje ono podczas tygodni 'de luxe' w lidlu')
  • 200ml śmietany 18%
  • mała cebula
  • ząbek czosnku
  • mieszanka ziół (ja wykorzystałam również zakupioną w lidlu mieszankę ziół do sosów serowo - ziołowych) 
  • zielona cebulka
  • olej

Sposób przygotowania:
Tortellini gotujemy według wskazówek na opakowaniu. 
Cebulkę kroimy w drobną kostkę, a czosnek albo siekamy albo przeciskamy przez praskę. 
Na rozgrzany olej wrzucamy cebulkę i czosnek, mieszając co jakiś czas czekamy aż się zarumienią. Dodajemy śmietanę, zioła, sół i pieprz. Czekamy aż zgęstnieje i voila - gotowe! 



Układamy tortellini na talerzu, oblewamy sosem i na sam koniec posypujemy posiekaną zieloną cebulką. 

Smacznego!:)


1 komentarz:

  1. Pycha, tortellini z Lidla również lubię, szczególnie z oferty Deluxe, ja próbowałam z grzybami, naprawdę pyszne :)

    OdpowiedzUsuń