.

.

niedziela, 12 lutego 2012

Grillowany łosoś z masłem cytrynowo - imbirowym

Łosoś to jedna z moich ulubionych ryb. W piątki, ze względu na tradycję, staramy się nie spożywać mięsa i dzięki temu jest to idealny dzień na rybne eksperymenty.

Oto przepis na grillowanego łososia, urozmaiconego, prostym do zrobienia, masełkiem cytrynowo - imbirowym - ziołowym. Przyznam, że trochę szukałam czegoś, z czym mogę łososia połączyć. Nie chciałam znowu obiadu z ziemniakami i surówką. Przepis na masełko podpatrzyłam tutaj.
Nieco zmieniłam pierwotny przepis na masło i podałam je w bardziej lejącej formie. 


Skład: (na 3 porcje)
  • 3 dzwony łososia
  • sól morska
  • świeżo mielony pieprz
  • cytryna
masło:
  • pół kostki masła
  • sok wyciśnięty z połówki cytryny
  • łyżeczka startego imbiru
  • łyżeczka jogurtu naturalnego
  • szczypta mieszanki ziół
Sposób przygotowania:
Łososia oprószamy solą morską i pieprzem oraz skraplamy cytryną. Podgrzewamy oliwę na patelni grillowej i smażymy łososia.Ciężko mi określić czas ale tak na oko to 5-8 minut, trzeba obserwować i przewracać rybę z jednej na drugą stronę aby się nie przypaliło). Bezpośrednio z patelni podawać na stół aby nie stracił temperatury.


Do miski wkładamy pół kostki masła, zalewamy cytryną, wrzucamy starty imbir, jogurt naturalny i zioła. Dokładnie wszystko mieszamy. 






Smacznego!




P.S. Po raz kolejny polecam wszystkim patelnie grillową - urozmaica zwykłe obiady i przywołuje letnie smaki, gdy za oknem mrozy. 
A Co do reakcji na taką fuzję smaków wśród mojej rodzinki - ryba na + jak najbardziej, jednak tata postawił na klasyczną cytrynę zamiast masełka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz