.

.

środa, 2 listopada 2011

Grillowane krewetki z sosem słodko - kwaśnym i łatwą sałatką z sosem vinaigrette

Przepis dobry na lunch, obiad czy kolację. Upichciłam go sobie za czasów kiedy pracowałam w pubie, a czasu na obiad w domu nie miałam. Poszłam na łatwiznę, kupując praktycznie gotowe produkty i mieszając je. Ah, niezbędna ta biedronka pod nosem:)

Krewetki:  1 opakowanie tygrysich krewetek z biedronki

Marynata: (zawsze robię ją na oko, nigdy nie wychodzi mi taka sama więc i też wam tak radzę)
  • 2 łyżeczki sosu sojowego
  • 1 płaska łyżka miodu
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 łyżeczka sosu piri piri bądź tabasco
  • pieprz, sól
  • olej/oliwa
  •  
  • Do sałatki:
  • 1 opakowanie mix sałat z rukolą z biedronki/lidla lub można zrobić samemu
  • 1/2 opakowania pomidorków koktajlowych (można dać całe jak ktoś lubi)
  • 1/2 zielonego ogórka
  • 10 oliwek czarnych lub zielonych
  • feta bądź specjalny serek do sałatek
  • 1/2 cebuli zwykłej albo czerwonej
  • 2 - 3 oliwy,
  • 2 łyżki wody
  • łyżka octu balsamicznego
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie
  • 1 lub 2 ząbki czosnku


Sposób przygotowania:


  • W czasie gdy krewetki się rozmrażają robię marynatę.
  • Najpierw wyciskam czosnek, a potem do reszty dolewam to co pod rękę mi wpadnie. Mixuję w blenderze, smakuje i doprawiam tak żeby mi smakowało. (Jeśli macie sprawdzony przepis na marynatę to nie musicie korzystać z mojego)
  • Zalewę przelewamy do miski lub takiego pudełka zamykanego, dodajemy krewetki, odkładamy na jakieś min. 30 minut.

Osobiście takie krewetki nadają się na grilla, ale ja od momentu kiedy zakupiłam  patelnię grillową, korzystam głównie z niej. W sumie w bloku ciężko o grilla więc sami rozumiecie:)
Przypuszczam, że można zrobić to również w piekarniku bądź na zwykłej patelni jednak nigdy nie próbowałam.
A więc wrzucam krewetki na rozgrzaną patelnię i opiekam z każdej strony tak przez 2 -3 minuty. 

Gotowe, polecam podawać z sosem tao-tao słodko-pikantnym chilli. 

Albo jeśli ktoś ma sos z mango, warto dodać troche tabasco czy czosnku i wyjdzie podobnie.

A jeśli chodzi o sałatkę, to żadna filozofia..
  • Sałatę przesypujemy do miski.
  • Pomidorki myjemy i kroimy na pół, wrzucamy do sałaty. 
  • Ogórek kroimy w kosteczkę, oliwki wrzucamy całe albo kroimy też na pół i wrzucamy do sałaty.
  • Można do tego dodać również rzodkiewkę, obraną cukinię, suszone pomidory czy paprykę

Sos vinegret:

  • Szatkujemy cebulę, wrzucamy do szklanki. 
  • Dolewamy olej/oliwę, wodę oraz ocet. 
  • Przeciskamy czosnek, doprawiamy solą i pieprzem, szczypta ziół.
  • Smakujemy, ewentualnie doprawiamy według uznania.
  • Sałatkę zalewamy tak 15 minut przed podaniem.
  • Typowa letnia sałatka:)
Dla leniuchów polecam sos francuski knorr, moim zdaniem jest najlepszy ze wszystkich;)

Zrobienie takiego posiłku zajmuje max 10 minut, a krewetki można włożyć sobie do lodówki nawet dzień wcześniej.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz